Prirodoslovna lepeza za mlade znanstvenike - završna konferencija, Zagreb 7. listopada 2016.
EU projektom unaprijedili nastavu u području prirodoslovlja i engleskog jezika: ˝Prirodoslovna lepeza za mlade znanstvenike - suvremena nastava za izazove tržišta˝
Zagreb, 10. listopada 2016. – Završnom konferencijom u Klovićevim dvorima, Gornjogradska gimnazija je, uz partnerske institucije, predstavila rezultate projekta „Prirodoslovna lepeza za mlade znanstvenike – suvremena nastava za izazove tržišta“ koji se provodio proteklih 12 mjeseci u Zagrebu, Senju i Zadru.
„Suradnjom nastavnika i profesora triju gimnazija: Gornjogradske gimnazije iz Zagreba, Gimnazije Vladimir Nazor iz Zadra i Srednje škola Pavla Rittera Vitezovića iz Senja, te Fakulteta kemijskog inženjerstva i tehnologije Sveučilišta u Zagrebu kreirani su novi fakultativni predmeti. E-learning portal s multimedijskim sadržajima o znanstvenicima i digitalnim priručnicima za učenike i nastavnike će omogućiti svim zainteresiranim nastavnicima u Hrvatskoj da obogate svoju nastavu ili ponude učenicima na izbor nove fakultativne predmete.“ istaknuo je Nenad Polondak, ravnatelj Gornjogradske gimnazije koja je osmislila, prijavila i s partnerima provela i vodila ovaj projekt.
Uz nove fakultativne kurikulume iz fizike, matematike, kemije i biologije razvijen je i novi interdisciplinaran predmet "EEE - Energija, ekologija i engleski jezik". U centru ovih kurikuluma je aktivan učenik koji istražuje, izvodi pokuse, radi projektno, samostalno i timski, a pritom koristi informacijsku tehnologiju, usavršava prezentacijske vještine, i na hrvatskom i na engleskom jeziku.
Ovim projektom su nastavnici još jednom potvrdili kako se značajno može unaprijediti nastava ako ima znanja, entuzijazma, kreativnosti nastavnika i podrške ravnatelja, a uz financijski potporu bespovratnim sredstvima EU fondova.
„U redovnoj nastavi, pod pritiskom plana i programa, nastavnik katkada nema vremena za maštovitost i jednostavno ne može učenicima pokazati koliko pojedini predmet može biti zanimljiv i zabavan, a istovremeno i vrlo koristan u svakodnevnom životu. Napokon sam dobila priliku proširiti nastavu novim temama koje su suvremene i pomoću kojih učenici vide da matematika nisu samo gomile zadataka kojima oni često ne vide svrhu. Također, kroz projekt smo dobili priliku proširiti svoje znanje i kompetencije kao nastavnici te učenicima pružiti još bolji doživljaj nastave.“ – rekla je Magdalena Radočaj, profesorica matematike i voditeljica projekta.
Novi kurikulumi su uspješno razvijeni u suradnji sa stručnjacima iz V. gimnazije, a dodatno su još i učenici i nastavnici u sklopu projekta imali prilike sudjelovati
u brojnim edukacijama, studijskim putovanjima u svrhu upoznavanja primjera dobre prakse u znanstvenim centrima: CERN-u, Technorama i Kopernik. Nabavljena je nova oprema za prirodoslovni laboratorij i računalnu učionicu, a predmeti su testirani u Senju, Zadru i Zagrebu. Poseban susret s pokusima i znanosti učenicima je osigurao Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije čiji su profesori organizirali Dan otvorenih vrata s maštovitim interaktivnim radionicama.
Novih pet kurikuluma iz matematike, fizike, biologije, kemije i EEE-a počinju se provoditi već od ove školske godine. Cilj je poboljšati znanja učenika iz prirodoslovlja, zainteresirati ih za znanost i za nastavak studiranja na fakultetima u području STEM-a (Science, technology, engineering, and mathematics).
Projekt je financirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, a ukupna vrijednost projekta iznosi 2.294.739,50 kn.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |